Hvad betyder søgemaskineoptimering SEO for dig

Hvad betyder søgemaskineoptimering SEO for dig og din virksomhed?

Du har brug for en ny hjemmeside, og du er godt igang med processen. Du har fundet en webudvikler eller webdesigner, som vil hjælpe dig. Din hjemmeside er på vej ud i den store verden. Du tænker, at nu er du godt på vej. Verden finder dig og din virksomhed. Meeen, så nemt går det desværre ikke idag.  Søgemaskineoptimering eller SEO er nogle af de ord, der dukker op i den forbindelse. SEO står for Search Engine Optimization, søgemaskineoptimering på dansk. Det er væsentligt at kende lidt til disse begreber. Især i denne tid, hvor alle butikker har været lukket i lang tid. Vi har måttet klare os ved at handle og søge på nettet. Alle kæmper bravt for opmærksomheden.

Googles søgemaskiner crawler konstant internettet for at finde de bedste svar på de søgeord, din kunder taster i browseren. Derfor er det uhyre vigtigt, at din hjemmeside kan læses af Googles søgemaskiner, Seach Engines, og hjælpe dine kunder med at finde dig.

Dine fotos, dine tekster, ja alt dit indhold på din side skal tilpasses så din søgemaskineoptimering eller SEO er optimal. Dine ydelser skal fremgå på din hjemmeside, så ikke kun dine kunder, men også Googles søgemaskine kan “læse” det.

Hvad betyder søgemaskineoptimering SEO for dig og dine kunder

Du har brug for at dine kunder kan finde din hjemmeside. Hvordan kan du gøre det? Du har flere muligheder, og det er vigtigt, at du ved, hvilken betydning søgemaskine-optimering  SEO har for dig, og hvilke parametre, der hjælper dig i rigtig retning.

Der er nogle vigtige parametre, du skal kende til, før du kan vælge, hvilken  metode, der er rigtig for dig. Nogle er gratis, nogle koster penge. Du kan annoncere på Google, du kan oprette en Instagramkonto, en Facebook konto og alt dette hjælper til  søgemaskine-optimering af din side. Én ting er sikkert, jo mere, du gør, jo mere effektivt virker det. Det kan lyde voldsomt, og er det også. Men heldigvis kan vi hjælpe dig. Enten kan vi lægge en plan for dig, som vi følger langsomt men sikkert, eller vi kan undervise dig i hvordan, du gør, uden at din hjemmeside pris stiger til uanede højder.

Sociale medier og hvad de betyder for søgemaskineoptimering SEO

Du har nok allerede en Facebook og en Instagramkonto, og det er super til at udbrede til verden, at du nu også har en hjemmeside, hvor dine kunder kan finde dine nye varer, særlige tilbud, events osv. Så din Instagramkonto og din Facebookside bør du planlægge at bruge. Du skal poste relevant materiale, masser af fotos og indbydende indhold, som hjælper dine kunder i hverdagen. Hvis du poster relevant information, som hjælper dine kunder i din hverdag, kan du skabe loyale kunder, som aktivt søger dig. Kunder, der klikker på links til din hjemmeside, så du får masser af besøgende og aktivitet på din side. Du skal hjælpe dig selv ved at hjælpe din kunder.

Mange bliver forskrækkede over, at det kan være så svært og kompetencekrævende at få “kunder i butikken” – men med lidt planlægning og overblik, behøver det ikke være så svært. Lad os se lidt på mulighederne:

  • SEO
  • Sociale medier
  • Nyhedsbreve
  • Google Ads

Hvad kan du selv gøre for din søgemaskineoptimering eller SEO

Googles søgemaskiner skal kunne finde dig, når kunderne leder efter søgeord, som er relevante for din butik. Derfor er det første, som vi opfordrer vores kunder til at gøre, at tænke over, hvilke søgeord, der er relevante for dem. Disse søgeord skal fremgå klart af din hjemmeside og det vel at mærke på en måde, så Googles søgemaskiner finder dem og finder dem relevante. Du kan selv gøre meget ved at tænke over, hvordan du hjælper dine kunder på rette vej.

Googles søgemaskiner kan læse tekst, men ikke fotos.

Derfor er opsætningen af din side og de tekster, der beskriver dine varer meget vigtige. Alle dine fotos skal have alternative tekster, der beskrive dem, så Googles søgemaskiner kan “læse” dem.

Søgemaskineoptimering eller SEO tager tid.

Googles søgemaskiner skal finde dig, de skal over tid “vurdere” om det, du tilbyder på dine hjemmesider er relevant  i forhold til dine kunders søgninger. Hvis du laver en grundig søgemaskine-optimering på din hjemmeside, som er relevant, især i forhold til det område, du bor i, så er du godt igang. Det er en proces, som tager tid, men som er uhyre effektiv. Hvis du selv kan skrive tekster, er det gratis – og mega effektivt.

Hvad betyder søgemaskineoptimering SEO for dig i forhold til sociale medier

Du har sikkert allerede en Facebookside og et netværk, som du skal bruge for at udbrede kendskab til din side. Vi hjælper dig gerne med en rød tråd igennem din digitale marketing, vi  kan hjælpe dig med at producere indhold, som er nemt for dig at poste på FB eller Instagram, og i løbet af kort tid, vil du selv kunne fortsætte uden vores hjælp. Det er uhyre effektivt, forholdsvist overskueligt økonomisk at annoncere både på Facebook og Instagram og kan give hurtig resultater. Links fra hjemmeside til din Facebook og Instagram konto og omvendt har stor betydning, så det er bare at komme igang. Din kunder skal igang med at klikke.

Nyhedsbreve

Du bør så hurtigt som muligt opfordre dine kunder til at melde sig til dine nyhedsbreve. Fortvivl ikke, det behøver ikke at betyde, at du skal sende nyhedsbreve i tide og utide, men de fleste kunder vil rigtig gerne modtage særlige tilbud, nyheder og andet, som er relevant for dem. Du styrker dine kunders loyalitet ved at give dem information, og du vil helt sikkert opdage at ved fremsendelse af relevante nyhedsbreve med passende mellemrum styrker forholdet til dine kunder. Med tiden bliver din kundeliste værdifuld, du kan nå dem direkte i deres inbox. Men husk, indhold skal være relevant, ingen vil spammes idag. Du kan læse meget mere om nyhedsbreve her, hvis du har lyst til at vide mere.

Google Ads

Du kan betale dig fra den første hårde kundesøgning ved at tilmelde dig Google Ads. Det koster penge og kan være kostbart, men alt efter, hvilken type virksomhed du har, kan det være både effektivt og relevant. Du kan læse meget mere om Google Ads her – og du er velkommen til at kontakte os, hvis du har lyst til en uforpligtende snak om dine muligheder.

Kort sagt, så skal du gøre noget for at dine kunder finder dig. Hvis du synes, det er uoverskueligt, så hjælper vi dig. Ring og lad os tage en snak om det. Èn ting er nemlig sikkert, uden søgemaskineoptimering finder dine kunder dig ikke – med mindre du køber dyre annoncer. Du kan læse mere om en søgemaskinevenlig marketingstrategi her.

Lad os tage en snak om dine behov.